keskiviikko 3. helmikuuta 2016

RTK1 Sorman Dinga "HUMPPA"

Humppa on tietojeni mukaan kolmas kyseisen koulutustunnuksen saanut rotunsa edustaja.
Monelle muulle tämä olisi varmasti "läpihuuto juttu", mutta minulle tämä on ensimmäinen koulari minkään koiran kanssa koskaan.
Olen pahasti kisakammoinen, kuten olen täällä ennenkin maininnut, joten tämäkin oli aika työn ja tuskan takana.
Humppa on ohjaajapehmeä ja herkkä koira, joka reagoi mun huonoon fiilikseen, jännitykseen ja ahdistukseen lakoamalla kokonaan, se ei siis pysty toimimaan vaan on selällään sanoin tai tein mitä hyvänsä.
Joten siinä missä minä olen opettanut sille lajin liikkeitä, Humppa on opettanut mulle paljon enemmän,  nimittäin itsevarmuutta ja keskittymiskykyä.
Ei ihan pieniä asioita.

Meidän kolmannet kisat oli 23.1 Loimalla, onneksi luokkajärjestyksessä ALOt aamulla, ei tarvinnut jännittää iltapäivälle asti.
Radalla oli kyltit

-LÄHTÖ
-ISTUMISESTA JUOSTEN
-HITAASTI
-PUJOTTELU
-NORMAALI VAUHTI
-270 ASTEEN KÄÄNNÖS VASEMPAAN
-SPIRAALI OIKEALLE
-KOIRA ETEEN VASEMMALTA SIVULLE ISTU
-LIIKKEESTÄ MAAHAN
-ISTU KIERRÄ KOIRAN YMPÄRI
-VASEN TÄYSKÄÄNNÖS
-360 ASTETTA OIKEAAN
-KÄÄNNÖS VASEMPAAN
-360 ASTETTA VASEMPAAN
-KÄÄNNÖS OIKEAAN
-MAALI


5 kommenttia:

  1. Kuule jos koulari olisi läpihuutojuttu niitä olisi jo kaikilla!
    OnneaPonnea! Senkin taitavat ja etenkin itsensä voittamisesta.
    Terveisin toinen hermoilija

    VastaaPoista
  2. Onnea teille molemmille ja onnea siitä itsensä voittamisesta. Olen sun blogissa eka kertaa ja liityin lukijaksikin. Ois niin kiva jos haluaisit tulla vasta vierailulle Aurinkokujallekkin. T. Piia ja Pyry koira

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivasta kommentista :) Tulen vierailulle ja liityn lukijaksi :)

      Poista